17/3-20/3

Oj då=) Nu var det länge sedan jag skrev igen. Jag hinner inte när jag kommer hem eller snarare jag orkar inte. Är nog ingen blogg person men jag förstår att familj och vänner vill veta vad som händer  här uppe. Inte mycket kan jag meddela. Tis och ons hjälpte jag Konferens värden Jaanika uppe i konferensen. Det bestod av att ställa fram fika finnas tillgänglig för frågor och jag hjälpte även till i restaurangen en del. dukade för lunch och serverade senare konferens gästerna. Dagarna slutar strax efter tre när man har plockat bort eftermiddags fikat.

På torsdagen fanns det inga konferenser att hjälpa till med. Det första jag gjorde var att hjälpa till i frukosten innan jag hjälpte Gabbi att sätta ihop pärmar som det skulle ha med sig till TUR-mässan.

Efter jobbet strosade jag och Emelie runt i gamla stan. Vi sökte en souvenir butik, för det ingår i APU uppgifterna att beskriva två stycken souvenirer som har en anknytning till Stockholm, vi valde en bricka med en vacker bild på Stockholm och vasa skeppet. Vi stannade på ica där vi inhandlade ingredienser till kvällens två rätters. kokos kyckling och choklad mousse. Det blev riktigt bra även om vi fick vispa både ägg och grädde med en vanlig visp, det tog ett tag. Köket hade faktiskt två el vispar bara att det saknade visparna som man stoppar i.

Propp mätt tog jag bussen till tåget vid 22. Det stod inte vilket spår tåget skulle stå på men efter en stund hittade jag en skylt där det stod incheckng för resande mot storlien. Vid 23 låg jag i "sängen" på tåget och läste en bok. Jag hade fått den sista ligg platsen som fanns och den var i en mixad kupé av killar och tjejer men i min fanns bara killar. Två ganska snygga dessutom. Efter en sömnlös natt vaknade jag vid åtta. Fraichade till mig och sen när alla gått av i Åre , bara jag i min kupé skulle till storlien, gjorde jag sängen till en soffa jag kollade bara ut den sista timmen, ja har nog aldrig sett så där mycket snö förut.

Elin mötte mig på stationen, hon hade brottom till jobbet så det blev bara att dumpa min väska i hennes rum och sen gå i rask takt till skidshoppen. Där träffade jag några av hennes arbetskamrater. Snart var vi ute igen på väg mot kåtan där vi skulle tända en eld där vi senare skulle grilla korv till alla skidskolebarn. Elin fick till en riktigt bra eld och det var skönt att sitta där inne. Jag agerade ketchup hållare. Vi tog en lång lunch på rödluvan som bestod av nachos, det var riktigt gott.

Eftermidagen bestod av handling, det var en bit till affären, tröttsamt om man glömmer köpa något och måste gå hela vägen dit igen.

Vi slappade en stund innan vi åt mammas goda lasange som hon lagat tidigare i veckan när dem besökte Elin. Lite glass och varma hallon på det så var middagen komplett=)

Efter lite tv tittade blev det sängen vidd 22. Man blir trött efter en lång dag i fjällen. Nu är jag trött orkar inte skriva mer, Resten av min vistelse hos Elin kommmer i morgon=)

puss o kram

Fortsättning

Lördag morgon gick vi upp vid halvåtta super god frukost och sen gick vi till shoppen där Elin skulle jobba hela dagen. Dåligt väder med toksnö=( Men på med skidorna när backarna öppnade. Jag var yvungen att bege mig ut kan ju inte var i fjällen och inte åka skidor. Äntligen står man på ett par skidor igen., Är verkligen en häftig känsla att susa ner för en backe med snö som yr runt en. Massa endorfiner i hela kroppen. Jag var ute en timme sen blev det jobbigt att åka i djup snö och dessutom är det inte lika kul att åka sjlv. Slappade med elin i shoppen och hjälpte även till lite. Nu harjag testat på hur det kan vara att jobba i en skid shopp också. Efter lunch som bestod av laxspett och wook som vi lagat kvällen inna bar de av ut i backarna en timme till innan jag drack en kaffe ochkollade lite på tv inne på rödluvan innan Elin slutade vid fem. Då tog hon en promenad och jag läste en bok, var trött i bena efter skidåkningen. Sen blev de dusch bastu och till middag oxfilé och en jätte god sallad=) mums mums. Själklart kollade vi på robinson. Jag var så nyfiken på vad kanal 4 hade förändrat, ärligt talat är det ett gnälligt gäng detta året. Alla verkade ha förväntat sig paradiset men har man gett sig in i leken får man leken tåla.

Söndag var elin ledig och hela dagenspenderades i backarna=) Riktigt kul, idag var det dessutom kallare och underlaget var super. Man svävade ner för backarna=) hur kul som helst. Jag lyckades även ta mig ner för två svarta backar även om halva var sittande efter en väntad vurpa=) Men Men jag tog mig ner för en svart backe för första gången i mitt liv och det är jag stolt över hahah. Vi avslutade på rödluvan med en varm choklad och jag han inte mer en byta om och slappa en liten stund innan det var dags och krama min älskade syster hejdå. Tåg resan gick bra och jag sov ganska bra. Handlade lite frukost på pressbyrån innan jag åkte direkt till hotellet. Gabbi var sjuk så jag agerade receptionist hela dagen. Vilket jag var ganskaglad över för det är mycket roligare =)

Med migrän gick jag hem vid 13, synd om mig för jag hade inga eaze kvar så nu fick jag anfall med illamående och kräkningar m.m inte roligt kan jag lova. Men mitt fel har man det inte får man köpa det.

Tisdag idag och snart är vi hemma igen. Idag var jag också receptionist och det var en bra dag, det fanns en del att göra och telefonen ringde mycket så dagen bara sprang iväg. Nu har jag jobbat en stund med APU  uppgifter och har inte långt kvar nu. Känns skönt att inte behöva tok stressa det sista dagarna.

Puss o kram

Ons 11/3 - Mån 16/3

Oj vad tiden går fort..Såg att det är hela sex dagar sedan sen jag skrev. Denna veckan har varit segare än segast. Sitter där på en obkekväm stol och tittar på medans gabi skriver mail efter mail och hon hnner inte svara färdig på någon av mina frågor innan jag hoppar högt när telefonen ringer. Usch nu längtar jag hem till alla kära vänner och västkusten.

Som sagt bjöd inte slutet av vecka 11 på så mycket spänning. Jag satt och lärde mig iaf hur man gör en konferens bokning och hur olika möbleringar kan se ut i salarna. Kunskap är värt mycket..

Eftersom jag ska var ledig nu på fredag skulle jag jobba på lördag kväll. Typiskt att jobba när melodifestivalen är men men jag är ingen fanatier precis. Men det är kul proogram, Ännu bäätrre hade det varit med en annan programledare, jag tycket verkligen att Petra Mede är kass! Nu när jag fick reda på att en ännu sämre låt ska representera oss o ESC är jag inte alls besviken på att jag missa årets final.

Jag hade en ganska trevlig kväll på hotellet tillsammans med Nayra=) hon är alltid lika glad. Jag hade lite roligt åt hennes bakfulla och ytterst tröga hjärna hahaha God mat som vanlöigt när man får beställa från restaurangen.

Söndag blev en riktig vilodag som det ska var. Reste mig bara från tv soffan när jag blev hungrig.. Slöare än slöast!

Idag är det måndag igen. Näst sista veckan och på torsdag åker jag till Elin över helgen så snart ligger jag npg hemma i mitt rum igen innan jag hunnit blinka. Även om det är det jag vill och saknar kommer jag nog sakna huvudstaden och det vacka hotellet. Men det är ju bara tre timmar bort med tåg så jag kommer ju säkert tillbaka. Ja idag har jag tillbringat dagen tillsammans med hotellets konferens värd jannika=) en jätte trevlig tjej. Had eganska mycket att göra hela dagen, ställde frma och bort fika. hkälpte dessutom till i lunchen en stund. Vid tre åkte jag hemoch passade ppå att handla lite grönsaker när jag fått gå ganska tidigt=)

Kvällen bestod av lite mat, kyckling sallad. Dessutom lite styrketräning och sen släckte jag tidigt. Man blir så himla trött när man går upp redan vid sex. Lyckligtvis är jag faktiskt ganska pigg på morgonen.

Bara 1 1/2 vecka kvar nu! =) Nu ses vi snart

pussar o kramar

Besök

Skulle möta upp familjen klockan kvart i fem. Men orkade inte vara kvar så jag gick ganska tidigt. Satt och fikade och kollade på folk en timme innan tåget äntligen kom, 20 minuter försenat. Så kul att träffa dem igen.

VI åkte direkt hem till claes och åt innan vi åkte hem. Jag till internatet och de till hotellet. Nästa morgon åkte jag till hotellet för att äte frukost med familjen. Hotellfrukost är alltid gott. Innan vi åkte in till stan ordande jag såp jag kunde sova en natt på hotellet. Nayra ´bad städerskorna ställa upp en extra bädd. Vi gjorde stan med allt vad det innebär. Jag köpte ett par tröjor som jag är riktigt nöjda med. Senare vilade vi på hotellet ett par timmar innan vi tog saltsjöbanan för tredje gången på bara en dag, hata hata=(

Restaurangen var jätte mysig och maten var super god. Älskar verkligen grekisk mat. Efter en två rätters middag ville claes o bea vis aoss skrapan. Ett av få höghus i stockholm. Men vakten ville inte släppa in oss för han tyckte inte baren där uppe var en miljö för barN. STRUNT PRAT! Om  ´våra föräldrar tillåter oss att åka upp och kolla på utsikten i en bar kan väll han acceptera det. det är deras beslut inte en vakts.

Jaja vi har fler chanser, vi åkte upp i gondolen i stället. Även det en bar men där tyckte de bara det var trevligt=) Synd att det inte fanns några sittplatser, vi tröttnade snabbt och My var nära på att somna. Vi var tillbaka på hotellet vid 12 och då upptäckte vi att min säng var stenhård och dessutom trasig, det kändes som jag sov i nerförsbacke. Dessutom snarkade pappa som 10 långtradare, tyvärr ingen sömn den natten.

Lång frukost och sen en dag till på stan. Vi fikade med Claes o Bea, senare strosade vi i gamla stan. Det är så mysigt och fint i det smala gränderna. Fynden var ett par vårskor en fleecetröja och en...till min ängel=)

En god lunch och ett tårfyllt farväl senare var jag tillbaka på internatet. Jag hälsade på Emelie i gymmet och slappade senare framför tv och kollade på Beck. Somnade sen på strört.

Måndag, första dagen i konferensen. Kul att få lite förändring och lära sig lite nya saker. Kollade mest på Gabrliela hur hennes´dag ser ut. Lärde mig lite allt möjligt. Hjälpte även Mikael i receptionen med en incheckning och ett par visningar. Fick då äntligen se frank sinatra sviten. Ett fantastiskt rum med två badrum och jacuzzi=)

Sista timmen ränsade jag papper i ett förråd, det var mindre roligt. På vägen hem stannade jag för att handla lite frukt. Väl hemma skulle jag lagaa mat. en det var svårare en vanligt eftersom någon hade ränsat skåp på tallrikar glas ocg dessutom bestick. Taskigt värre jg blev sur. Som tur var hade jag tinat kyckling i en tallrik så det hade jag en. Men jag fick äta med en stor slev steka i den trasiga stekpannan. Irriterande=(

Kollade senare på TV hela kvällen skönt efter en lång dag.

Nu är det tisdag och jag sitter och skriver blogg på jobbet. Visar att det finns inget att göra. Det är tråkigt, har bara inrett ett koferens rum, innebar att ställa in ett blädderblock, glas, pennor och skrivblock. Fick en rundvisning o slarna och nu sen lunchen klockan elva har jag bar gjort lite bokningar. Fåraantaglingen sluta tidigt idag hoppas jag, vill träna men inte för sent.

Pussar o kramar

Några dagar till

Nu är felet rättat det var förstos 1 mars jag skrev om hahah.

Måndag kväll gick bra och det var kul att testa jobba ett annat shift. Nu fanns det en del incheck att göra och jag satt och gjorde en massa bokningar. Det var lugnt ett tag så då gick vi och hälsa på personalen i restaurangen och beställde lite mat. Jag blev tillsagd att välja precis vad jag vill från menyn. Kändes konstigt och lite taskigt på nått sätt att peka på nått och att få en maträtt för över två hundra kronor gratis. Det blev en fantastisk pasta rätt. Den godaste såsen jag nånsin ätit.JÄTTE GOTT.

senare räknade vi bara kassan och iväntade nattjobbaren Lennie som skulle börja 22.30. Jag fick skjuts en bit på vägen och satt inte länge på bussen för än  bussschafören sa att han inte kunde köra mot min station på grund av väldigt hal väg. En kvarts extra promenad, men vad gör det när det är snöstorm. Inte ett dugg roligt=(

Tisdag orkade jag inte ta en promenad så jag och myste i sängen och såg en film, en ganska sorglig och jag grät en skvätt för mig själv. Vid halv två tog jag bussen och sedde fram emot dagen. Även denna dag blev det många bokningar och telefonen ringde en massa. Vi tillbringade ganska mycket tid i restaurangen på grund av brist på folk. Fick även god mat denna dag. Grillad kyckling med riktigt potatismos och grönsaker. Riktig lyx=)

Onsdagen skulle jag byta shift och fick därför börja sju. Men snälla Simona i receptionen lät mig börja 8 eftersom jag inte var hemma för än vid elva=) GUUd vilken tråkig dag. Det fanns nästan inget att göra det enda positiva var att jag fick svara i telefonen och faktiskt göra en utcheck helt själv medans Simona var på möte =) Lyckades felfritt.

Idag är det torsdag och nu skulle jag ju börja sju. Fick ställe klockan på kvart över fem. det var kämpigt att ta sig upp ur sängen. Fick lite ansvar och säga vad vi ska göra. Det finns saker på en lista som man måste göra på morgonen. det gick bra. Senare väntade lite jobb i frukosten. Sedan svarade jag lite i telefon åt en god lunch som var entrecot. På eftermiddagen hjälpte jag Emelie ränsa ut ett förråd. Där såg det verkligen ut som en katastrof men nu kan man faktiskt gå in där utan problem. Sen var det fullt upp. Jag hade en hög bokningar att göra och telefonen ringde hela tiden. Mikael satt i möte i bara ca 10 minuter och då stod jag i telefonen. Gjorde faktiskt ett par bokningar per telefon. Kom iväg tillslut. Hade bestämt att fika med claes. han hade lite mycket på jobbet så jag hann kolla lite i affärer en stund. Gjorde ett fynd och är riktigt nöjd=). Vi gick till ett mysigt cafe där snälla claes bjöd mig på en fika. En riktig god chai latte och en mindre bra varm macka men men allt kan inte vara perfekt.

Har suttit en stund framför tv och dator. I morgon kommer mamma, pappa ch lilla syster=) Äntligen. Dags att släcka det är ju bara 6 timmar kvar tills klockan ringer=)

kram o puss på er

28/2-1/3

Sov länge och när jag tillslut vaknade vid 11, låg jag och myste i sängen en stund. Det är så skönt att ligga kvar och inte ha någon tid att passa. Efter en stund åt jag en banan och gick sen ut på lite power walk. Var borta ca 50 minuter tog en dusch slappade. Städade även rummet med vad allt det innebär jag hittade tillslut en svabbhink den var full med damm, undrar hur ofta ungdomarna svabbar golvet här. Sen blev ddet läxor o lunch innan jag tog bussen in till stan.

Claes mötte upp mig vid medborgarplatsen, vi gick till hans jobbb för han var tvungen att avsluta några saker innan vi kunde hitta ett fik. Det var kul att äntligen se var och hur han jobbar. Efter en stund letande hittade vi tillslut att litet fik.- Ganska dyrt men det fick duga hade inte tid att leta. Jag drack en jättegod latte=)

Filmen började 17.30 och Australia var faksiskt riktigt bra. En film i min smak som innehåller romantik, drama och komedik men även lite action. Bra val=)

Filmen var ganska lång så jag kom inte hem för än närmare 10 och då var jag jättetrött även om jag fått sova länge på morgonen.  Somnade direkt..

Bussarna gick inte så bra på lördag morgon så jag var på jobbet nästan en timme före bestämd tid. En dag som detfaktiskt fanns lite att göra. Inspekterade rum där gäster skulle flytta in, hela 13 ankomster idag=) rekord på den tiden jag varit här. Senare blev det lite bokningar och inckeck. Fick också gå ner till spat ett par gånger för att fylla på handukar och dyl.

Men alltid när klockan har passerat tre finns det inget kvar att göra. Även om jag skulle ha stannat till klockan 18 fick jag gå redan vid fyra..Skönt att vara hemma tidigt, kunde handla och laga mat innan klockan blev sju.

Snackade en stund med emelie och hennes kille innan vi guck ner till TV-rummet för att kolla på melodifestivalen som alla handa miljoner svenskar=) Efter brottskod försvunnen gick vi till sängs.

Söndagen är jag inte stolt över. Vi slappade franför tv hela dagen vi reste oss bara för att åka in till nacka för att köpa godis och senare göra lite kvällsmat som bestod av fruktsallad med keso mums mums¨.

Nu är det måndag och jag börjar inte för än kl tre. Har tagit en powerwalk duschat och sitter nu framför datorn med en tallrik gröt. Lycka till med tredje veckan alla praktikanter=)