22/8 > 24/8

HEJ Hej

Nu har tre dagar passerat och man har installerat sig. Flygresan gick jättebra och väldgt fort.

När vi hade landat gick vi i evigheter innan vi kom fram till bagagebandet. Vi väntade och väntade men inga väskor

dök upp. Tillslut var vi ensamma och kvar på bandet snurrade ett par väskor kvar som varit där innan vi kom. Vi gick till lost and faund men där fick vi ingen hjälp. Det hänvisade oss till en annan disk och där sa dem att vi hade tydligen gått till fel band=) hahah vi hittade våra väskor och släpade dem till en taxi. Chaffören skrattade åt vårat tunga bagage och resan mot hotellet började. Trip mätaren steg i rask takt och när han parkerade framför hotellet visade den inte mindre än 70 euro. Tur att vi var tre som delade...

Tjejen som stod i help desken visade var vi skulle bo. Två och två i en lägenhet med tre dubbelrum i det tredje bor en kille som heter peter och sköter ljud och ljus under showerna. Allt var helt ok med kök vardagsrum och balkong. Toaletterna är en annan historia.. toan går knappt att spola och den är inte tvättad på ett tag. Man duschar i ett badkar och det är inget fel med det men det är inte så fraicht när inte vattnet rinner ner och man står med grått vatten upp till knäna..usch!

Vi bytte snabbt om och begav oss till stranden efter ett par timmar av härligt sol och bad gick vi till help desken igen och frågade var personal matsalen var där vi hade fått information om att mat servarades tre gånger om dagen. Men tyvärr matchade vi inte tiden. Lunchen hade varit och det var tre timmar till middag så vi gick och handlade lite frukt, yoghurt och vatten. slappade på balkongen innan vi tog en promenad och vid sex gick vi och åt middag som var jätte god. massa sallad och två maträtter att välja mellan.  Vi tog ett kvällsdopp innan vi gick till rummet och slappade innan vi somnade vid tio. Stördes lite av festande i huset men ändå en bra första natt. Vid tolv på natten anlände Lina som försovit sig och kom med ett senare plan=) hahah. Nästa morgon sov vi ut. Hoppade över frukosten och gjorde sranden fram till lunch innan vi gick tillbaka och njöt av mer sol och bad. På eftermiddagen testade alla duchen. 21.30 kollade vi på showen på hotellet där det sjöng 90 tals låtar. somnade tidigt även denna kväll.

Idag är det måndag och dagen startade med en härlig morgonpromenad. Sen var det frukost som var mindre bra. En torr vit baugette med marmelad. 10.30 träffade vi Tobias. Vi hade ett litet möte han fick lite papper och vi gick igenom vad vi skulle få göra. Första veckan börjar jag i restaurangen där jag ska servera och hjälpa till i baren. Men inte för än på onsdag. vi fick kläder och en rundvisning innan vi åt lunch och slappade på stranden hela eftermiddagen. Nu har vi precis ätit middag och halv tio ska vi kolla på en musikal show=) I morgon är bara jag ledig och får slappa på stranden.

Saknar er massa massa kramar