17/3-20/3

Oj då=) Nu var det länge sedan jag skrev igen. Jag hinner inte när jag kommer hem eller snarare jag orkar inte. Är nog ingen blogg person men jag förstår att familj och vänner vill veta vad som händer  här uppe. Inte mycket kan jag meddela. Tis och ons hjälpte jag Konferens värden Jaanika uppe i konferensen. Det bestod av att ställa fram fika finnas tillgänglig för frågor och jag hjälpte även till i restaurangen en del. dukade för lunch och serverade senare konferens gästerna. Dagarna slutar strax efter tre när man har plockat bort eftermiddags fikat.

På torsdagen fanns det inga konferenser att hjälpa till med. Det första jag gjorde var att hjälpa till i frukosten innan jag hjälpte Gabbi att sätta ihop pärmar som det skulle ha med sig till TUR-mässan.

Efter jobbet strosade jag och Emelie runt i gamla stan. Vi sökte en souvenir butik, för det ingår i APU uppgifterna att beskriva två stycken souvenirer som har en anknytning till Stockholm, vi valde en bricka med en vacker bild på Stockholm och vasa skeppet. Vi stannade på ica där vi inhandlade ingredienser till kvällens två rätters. kokos kyckling och choklad mousse. Det blev riktigt bra även om vi fick vispa både ägg och grädde med en vanlig visp, det tog ett tag. Köket hade faktiskt två el vispar bara att det saknade visparna som man stoppar i.

Propp mätt tog jag bussen till tåget vid 22. Det stod inte vilket spår tåget skulle stå på men efter en stund hittade jag en skylt där det stod incheckng för resande mot storlien. Vid 23 låg jag i "sängen" på tåget och läste en bok. Jag hade fått den sista ligg platsen som fanns och den var i en mixad kupé av killar och tjejer men i min fanns bara killar. Två ganska snygga dessutom. Efter en sömnlös natt vaknade jag vid åtta. Fraichade till mig och sen när alla gått av i Åre , bara jag i min kupé skulle till storlien, gjorde jag sängen till en soffa jag kollade bara ut den sista timmen, ja har nog aldrig sett så där mycket snö förut.

Elin mötte mig på stationen, hon hade brottom till jobbet så det blev bara att dumpa min väska i hennes rum och sen gå i rask takt till skidshoppen. Där träffade jag några av hennes arbetskamrater. Snart var vi ute igen på väg mot kåtan där vi skulle tända en eld där vi senare skulle grilla korv till alla skidskolebarn. Elin fick till en riktigt bra eld och det var skönt att sitta där inne. Jag agerade ketchup hållare. Vi tog en lång lunch på rödluvan som bestod av nachos, det var riktigt gott.

Eftermidagen bestod av handling, det var en bit till affären, tröttsamt om man glömmer köpa något och måste gå hela vägen dit igen.  

Vi slappade en stund innan vi åt mammas goda lasange som hon lagat tidigare i veckan när dem besökte Elin. Lite glass och varma hallon på det så var middagen komplett=)

Efter lite tv tittade blev det sängen vidd 22. Man blir trött efter en lång dag i fjällen. Nu är jag trött orkar inte skriva mer, Resten av min vistelse hos Elin kommmer i morgon=)

puss o kram

Fortsättning

Lördag morgon gick vi upp vid halvåtta super god frukost och sen gick vi till shoppen där Elin skulle jobba hela dagen. Dåligt väder med toksnö=( Men på med skidorna när backarna öppnade. Jag var yvungen att bege mig ut kan ju inte var i fjällen och inte åka skidor. Äntligen står man på ett par skidor igen., Är verkligen en häftig känsla att susa ner för en backe med snö som yr runt en. Massa endorfiner i hela kroppen. Jag var ute en timme sen blev det jobbigt att åka i djup snö och dessutom är det inte lika kul att åka sjlv. Slappade med elin i shoppen och hjälpte även till lite. Nu harjag testat på hur det kan vara att jobba i en skid shopp också. Efter lunch som bestod av laxspett och wook som vi lagat kvällen inna bar de av ut i backarna en timme till innan jag drack en kaffe ochkollade lite på tv inne på rödluvan innan Elin slutade vid fem. Då tog hon en promenad och jag läste en bok, var trött i bena efter skidåkningen. Sen blev de dusch bastu och till middag oxfilé och en jätte god sallad=) mums mums. Själklart kollade vi på robinson. Jag var så nyfiken på vad kanal 4 hade förändrat, ärligt talat är det ett gnälligt gäng detta året. Alla verkade ha förväntat sig paradiset men har man gett sig in i leken får man leken tåla.

Söndag var elin ledig och hela dagenspenderades i backarna=) Riktigt kul, idag var det dessutom kallare och underlaget var super. Man svävade ner för backarna=) hur kul som helst. Jag lyckades även ta mig ner för två svarta backar även om halva var sittande efter en väntad vurpa=) Men Men jag tog mig ner för en svart backe för första gången i mitt liv och det är jag stolt över hahah. Vi avslutade på rödluvan med en varm choklad och jag han inte mer en byta om och slappa en liten stund innan det var dags och krama min älskade syster hejdå. Tåg resan gick bra och jag sov ganska bra. Handlade lite frukost på pressbyrån innan jag åkte direkt till hotellet. Gabbi var sjuk så jag agerade receptionist hela dagen. Vilket jag var ganskaglad över för det är mycket roligare =)

Med migrän gick jag hem vid 13, synd om mig för jag hade inga eaze kvar så nu fick jag anfall med illamående och kräkningar m.m inte roligt kan jag lova. Men mitt fel har man det inte får man köpa det. 

Tisdag idag och snart är vi hemma igen. Idag var jag också receptionist och det var en bra dag, det fanns en del att göra och telefonen ringde mycket så dagen bara sprang iväg. Nu har jag jobbat en stund med APU  uppgifter och har inte långt kvar nu. Känns skönt att inte behöva tok stressa det sista dagarna. 

Puss o kram  

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej Sara!

Låter som om du och Elin hade en toppenhelg ihop.

Nu är det ju inte många dagar kvar på APU:n.

Tyckte 6 veckor lät som jättelänge, men nu är ni ju snart hemma igen.

Ha det bra

Kram Cecilia

2009-03-26 @ 09:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0