Några dagar till

Nu är felet rättat det var förstos 1 mars jag skrev om hahah.

Måndag kväll gick bra och det var kul att testa jobba ett annat shift. Nu fanns det en del incheck att göra och jag satt och gjorde en massa bokningar. Det var lugnt ett tag så då gick vi och hälsa på personalen i restaurangen och beställde lite mat. Jag blev tillsagd att välja precis vad jag vill från menyn. Kändes konstigt och lite taskigt på nått sätt att peka på nått och att få en maträtt för över två hundra kronor gratis. Det blev en fantastisk pasta rätt. Den godaste såsen jag nånsin ätit.JÄTTE GOTT.

senare räknade vi bara kassan och iväntade nattjobbaren Lennie som skulle börja 22.30. Jag fick skjuts en bit på vägen och satt inte länge på bussen för än  bussschafören sa att han inte kunde köra mot min station på grund av väldigt hal väg. En kvarts extra promenad, men vad gör det när det är snöstorm. Inte ett dugg roligt=(

Tisdag orkade jag inte ta en promenad så jag och myste i sängen och såg en film, en ganska sorglig och jag grät en skvätt för mig själv. Vid halv två tog jag bussen och sedde fram emot dagen. Även denna dag blev det många bokningar och telefonen ringde en massa. Vi tillbringade ganska mycket tid i restaurangen på grund av brist på folk. Fick även god mat denna dag. Grillad kyckling med riktigt potatismos och grönsaker. Riktig lyx=)

Onsdagen skulle jag byta shift och fick därför börja sju. Men snälla Simona i receptionen lät mig börja 8 eftersom jag inte var hemma för än vid elva=) GUUd vilken tråkig dag. Det fanns nästan inget att göra det enda positiva var att jag fick svara i telefonen och faktiskt göra en utcheck helt själv medans Simona var på möte =) Lyckades felfritt.

Idag är det torsdag och nu skulle jag ju börja sju. Fick ställe klockan på kvart över fem. det var kämpigt att ta sig upp ur sängen. Fick lite ansvar och säga vad vi ska göra. Det finns saker på en lista som man måste göra på morgonen. det gick bra. Senare väntade lite jobb i frukosten. Sedan svarade jag lite i telefon åt en god lunch som var entrecot. På eftermiddagen hjälpte jag Emelie ränsa ut ett förråd. Där såg det verkligen ut som en katastrof men nu kan man faktiskt gå in där utan problem. Sen var det fullt upp. Jag hade en hög bokningar att göra och telefonen ringde hela tiden. Mikael satt i möte i bara ca 10 minuter och då stod jag i telefonen. Gjorde faktiskt ett par bokningar per telefon. Kom iväg tillslut. Hade bestämt att fika med claes. han hade lite mycket på jobbet så jag hann kolla lite i affärer en stund. Gjorde ett fynd och är riktigt nöjd=). Vi gick till ett mysigt cafe där snälla claes bjöd mig på en fika. En riktig god chai latte och en mindre bra varm macka men men allt kan inte vara perfekt.

Har suttit en stund framför tv och dator. I morgon kommer mamma, pappa ch lilla syster=) Äntligen. Dags att släcka det är ju bara 6 timmar kvar tills klockan ringer=)

kram o puss på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0