Besök

Skulle möta upp familjen klockan kvart i fem. Men orkade inte vara kvar så jag gick ganska tidigt. Satt och fikade och kollade på folk en timme innan tåget äntligen kom, 20 minuter försenat. Så kul att träffa dem igen.

VI åkte direkt hem till claes och åt innan vi åkte hem. Jag till internatet och de till hotellet. Nästa morgon åkte jag till hotellet för att äte frukost med familjen. Hotellfrukost är alltid gott. Innan vi åkte in till stan ordande jag såp jag kunde sova en natt på hotellet. Nayra ´bad städerskorna ställa upp en extra bädd. Vi gjorde stan med allt vad det innebär. Jag köpte ett par tröjor som jag är riktigt nöjda med. Senare vilade vi på hotellet ett par timmar innan vi tog saltsjöbanan för tredje gången på bara en dag, hata hata=(

Restaurangen var jätte mysig och maten var super god. Älskar verkligen grekisk mat. Efter en två rätters middag ville claes o bea vis aoss skrapan. Ett av få höghus i stockholm. Men vakten ville inte släppa in oss för han tyckte inte baren där uppe var en miljö för barN. STRUNT PRAT! Om  ´våra föräldrar tillåter oss att åka upp och kolla på utsikten i en bar kan väll han acceptera det. det är deras beslut inte en vakts.

Jaja vi har fler chanser, vi åkte upp i gondolen i stället. Även det en bar men där tyckte de bara det var trevligt=) Synd att det inte fanns några sittplatser, vi tröttnade snabbt och My var nära på att somna. Vi var tillbaka på hotellet vid 12 och då upptäckte vi att min säng var stenhård och dessutom trasig, det kändes som jag sov i nerförsbacke. Dessutom snarkade pappa som 10 långtradare, tyvärr ingen sömn den natten. 

Lång frukost och sen en dag till på stan. Vi fikade med Claes o Bea, senare strosade vi i gamla stan. Det är så mysigt och fint i det smala gränderna. Fynden var ett par vårskor en fleecetröja och en...till min ängel=)

En god lunch och ett tårfyllt farväl senare var jag tillbaka på internatet. Jag hälsade på Emelie i gymmet och slappade senare framför tv och kollade på Beck. Somnade sen på strört.

Måndag, första dagen i konferensen. Kul att få lite förändring och lära sig lite nya saker. Kollade mest på Gabrliela hur hennes´dag ser ut. Lärde mig lite allt möjligt. Hjälpte även Mikael i receptionen med en incheckning och ett par visningar. Fick då äntligen se frank sinatra sviten. Ett fantastiskt rum med två badrum och jacuzzi=)

Sista timmen ränsade jag papper i ett förråd, det var mindre roligt. På vägen hem stannade jag för att handla lite frukt. Väl hemma skulle jag lagaa mat. en det var svårare en vanligt eftersom någon hade ränsat skåp på tallrikar glas ocg dessutom bestick. Taskigt värre jg blev sur. Som tur var hade jag tinat kyckling i en tallrik så det hade jag en. Men jag fick äta med en stor slev steka i den trasiga stekpannan. Irriterande=(

Kollade senare på TV hela kvällen skönt efter en lång dag.

Nu är det tisdag och jag sitter och skriver blogg på jobbet. Visar att det finns inget att göra. Det är tråkigt, har bara inrett ett koferens rum, innebar att ställa in ett blädderblock, glas, pennor och skrivblock. Fick en rundvisning o slarna och nu sen lunchen klockan elva har jag bar gjort lite bokningar. Fåraantaglingen sluta tidigt idag hoppas jag, vill träna men inte för sent.

Pussar o kramar    

Kommentarer
Postat av: Elin

Härligt att du äntligen skriver i bloggen gumman. det var några dagar sedan nu:D Låter som du hade en kanonhelg med familjen!! Blir verkligen sugen på att shoppa när jag läser om dina fynd men det finns det inga möjligheter till här precis..Grymt kul att du ska komma upp och hälsa på mig och få lite härlig skidåkning!! Ha de underbart!! Älskar dig mest av allt<3 Pusss

2009-03-10 @ 18:29:55
URL: http://elinskrypin.blogg.se/
Postat av: Mamma och My

Hej hjärtat det blir nog mer att göra snart du kanske kan hjälpa till iköket eller nåt.Tur med biljetten.Puzz mamma och my

2009-03-10 @ 21:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0