Är det jag längtat efter förstört...

En sådan bra dag slutade i tårar...

Sov jätte bra och var ovanligt pigg på morgonen. Kände mig så fin i min mun utan tanställning. Idag ska jag le bestämde jag mig för innan jag lämnade stugan för att bege mig till plugget.

Var orolig inför dagen. Mina kompisar från andra klasssen skulle göra besök på hotell så det skulle inte vara i skolan. Skulle det bli en ensam dag i matsalen. Hatar när de är borta får ångest över vem jag ska sitta med. Det låter säkert löjligt. Ni tycker väll hon borde klara sitta ensam det handlar ju om en enda lunch. Men det är jobbigt. Det känns som alla iaktar en och tycker man är ja jag vet inte vad men man känner sig som man vill sjunka genom jorden. När jag har varit ensam har jag slängt i mig maten eller inte ätit alls och skyndat till datasalen. Och dessutom kissa ovanligt länge...

Men dagen började bra, vi ska planera en avskedsfest på fredag innan vi åker till praktiken. Drinkar musik och roliga lekar. Det blev mycket skratt i matsalen satt jag vid ett långbord och vi satt och sjöng låtar som alla kann..hahah Ångesten var borta har faktiskt insett att vi är en super klass=)

Men efter lunch kom våran rektor in i klassrummet och ville prata med mig. Vad skulle hända nu? Skulle jag inte få åka till Stockholm och praktiken på saltsjöbaden. Rektorn sa att en ny vd hade börjat. Han skulle hyra ut den lägenheten som det var meningen vi skulle bo i i sex veckor. Nu gav han som förslag att vi skulle bo i ett annat rum på hotellet det lät ju bra men kruxet var 400 kr natten alltså 18000 för sex veckor. VEM FAN HAR RÅD MED DET?  Usch började nästan gråta framför rektorn! Vad ska nu hända? Jag vill så gärna till huvudstaden. Hon hade en kontakt som hade någon stiiftelse men vad innebär det? Ska vi bo tillsammans med hemlösa knarkare. Ja ja jag ska inte dra folket över ett sträck men erkänn att det brukar vara lite äckliga och läskiga dessutom.

När jag kom hem till Grästorp och berättade för mamma brast det. Tårarna kom bara=( Det är bara 2 veckor kvar. VAD kommer hända:

Om det är någon som har förslag på tillfälligt boende i Stockholm till inte allt för dyrt pris får ni gärna höra av er.
HJÄLP
Min mail är [email protected]

Kommentarer
Postat av: Sofia

Näää fy fan va tråkigt:( hoppas det löser sig!!

2009-01-31 @ 15:37:23
URL: http://humanistensofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0