14/2 09

Kunde inte somna igår för jag oroade mig för att ha glömt packa ner något viktigt. Vaknade vid halv nie för att ha god tid på mig hela morgonen. Åt en lång frukost med mammsen och kollade igenom pckningen en sista gång. Besökte bloggen en snabbis innan det bar avmot trollhättan.

Vi var framme där en kvart innan tåget skulle avgå mot göteborg 11.03. Jag fick släpa alla mina väskor och det var nära att jag inte kom in i tåget på grund av bakåtvikt. Men folkskaran bakom mig hade nog räddat mig från ett otäkt fall och väskan med för den delen. Men efter många om och men satt jag äntligen ner. Pustade ut läste en bok och åt en banan. Pratade även en stund men claes innan jag steg av i göteborg.

Emelie hade inte kommit än så jag hittade första bästa bänk där jag kunde dumpa väskorna. Bad en tjej som såg trevlig ut passa dem medans jag handlade lite färdkost. 10 min innan tåget skulle gå mötte jag Emelie vid spåret, och släpade oss och våra många väskor mot vår vagn. Självklart hade vi fått sittplatser i den sistta vagnen så det var en bit att gå föt det var inget kort tåg precis. Men vi lyckades och sjönk ner idet ganska bekväma stolarna och resan gick ganska fort men bok musik och dessutom trevligt sällskap. En kvart efter beräknad ankomst anlände vi till huvudstaden. Man kan aldrig lita på sj alltid försenat. Claes skrev i sms sj sj gamle vän konstigt att du lever än hahaha

claes mötte oss precis på perrongen och blev än hjälpande hand med vårat tunga bagage och retade oss för mängden väskor. Men vi är ju faktiskt tjejer kontrade jag med och då förstod han.
Har besökt staden ett par gånger förut men blir alltid chokad över hur mycket folk det ät. På T centralen springer folk hit och dit alla stressar och har ett mål. Det skulle vara kul att fråga var alla har brottom någonstans och se hur många som verkligen har en tid att passa eller springer för alla andra gör det. Vi han inte vara i stockholm i fem min innan ett gäng vakter rusade förbi oss med walkie talkie i högsta högg. Vårat första stopp blev att köpa sl kort som för övrigt var mycket billigare än väntat. Där mötte Beatriz upp os och vi fortsatte färden mot Tollare där folkhöskolan ligger där vi ska bo. Vi tig tunnelbana mot slussen där det var byte till buss. Enligt lappen med info om boendet som vi fick av våran rektor skulle det vara en halv timmes resa till hotellet men det kommer minst ta 50 min. Men vi får vara glada över att vi har någonstans att bo.

Eftter entrång bussresa i en överfylld buss klev vi av vid Tollare bussstation en fem minuters promenad mot vattnet ligger ett vitt stort hus som är folkhöskolan där vi ska bo. Vi hittar nyckar och var sin karta men fattar inte mycket av en och frågar en kvinna som visar sig vara lärare när hon frågar om vi ska vara med på hennes kurs som strax skulle börja. Hon förklarar vägen och våra rum ligger om inte i huset längst bort så släpandet av tunga väskor var ännu inte slut. Våra små rum som faktiskt liknar fängelseceller, eller som man föreställer sig att celler ska se ut. Har ju aldrig sett någon i verkligheten som tur är hahah.  Låg var sin ända av det gemensamma ganska stora köket. Efter en snabb tit i det lilla tv rummet tog vi en buss tillbaka in till centrum igen vi var hungriga efter en lång resa.

Vi åt i kungshallen tror jag att det hette. Där fanns det en mäng olika snabbmaträtter från allt mellan kebab och asiatiskt. Ställlet var knökat men folk men vi fick plats med var sin kycklingrätt bredvid ett annat par men det gick bra.

Vi lämnade stället ganska snabbt och efter att ha inhandlat ett paket mjölk till havregrynen som emelie hade med sig åkte vi tillbaka till Tollare.

Nu har vi tittat på melodifestivalen, som saknade bra låtar =( Halvtittat på brottskod försvunnen. Nu ligger jag i min säng och är glad över att an skola som ser ganska sleten ochgammal ut har trådlöst internet. 

Trött efter en lång dag ska jag släcka nu..

GOD NATT PUSS O KRAM

p.s orkar inte läsa i genom så det är säkert en del stavfel men men sån är jag 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0