Lär mig mer

HEJSAN BLOGGEN

Var så trött att jag orkade inte skriva igår. Det blir så långa dagar. Går upp strax efter sex och kommer hem vid halv sju, jag klarar det inte i längden mitt huvud blir alldeles mosigt, jag kan inte tänka klart. Nu längtar jag till helgen så jag får sova ut.

Igår var det riktigt kul att praktisera på saltsjöbaden. När jag kom dit var det bara receptions chefen Michael där. Jag fick lite papper och en manual som skulle hjälpa mig att lära mig bokningssystemet snabbare. Jag fick göra lite bokningar och han visade och var en bra lärare. Jag fick också chansen att svara i telefon för första gången. Självklart var jag nervös, men det släppte när jag började prata. Jag fick också göra ett wake up call det innebär helt enkelt att man ringer och väcker en gäst som bett om det. Man säger bara " Good morning this is your wake up call".

Så såg större delen av dagen ut men självklart slapp jag inte pärmarna. Har verkligen tröttnat på det, det enda som är kul är att man får se alla rummen. Man kollar vilka som är lediga springer upp och hämtar några som man byter ut mot nya och lägger tillbaka. Fatta att det blir ganska enformigt i längden. Ja ja nu är det bara 93 rum kvar hahah längtar=)

På kvällen besökte i gymmet igen och inriktade oss på ben och gjorde massa jobbiga övningar=)

Idag var det ganska tråkigt det fanns nästan inget att göra. Alltså blev det en pärm dag=( Synd att inte Michael var där, han är den enda som låter mig svara i telefonen. Tråkigt och dessutom var jag trött. Positivt var att det var god lunch och att Emelie fick vara med om sin första konferens=) kul för henne.

Nu har jag precis varit nere i sporthallen för vi hade planerat att basta och vila våra muskler. Men då var det en super klant som hade satt på bastun och lämnat plasthinken som man har vatten i på agregaten, självklart smalt den och det blev inte lite rkigt, rena turen att vi gick ner och upptäckte olyckan annars hade det inte bara blivet ett hål. Fattar inte varför man har saker av plast i en bastu. Hur tänker man då.

Nu ska vi se en film innan det är sov dags=) Börjar åtta så går upp vis sex, snart helg = ) vill sova.

PUSSAR O KRAMAR

Kommentarer
Postat av: Mamma

tur att det inte blev en brand i bastun.Skönt med helg snart så du får vila.det blir nog mer spännande arbetsuppgifter nästa vecka.Puzz mum

2009-02-19 @ 21:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0