Första dagen

Japp, nu har praktiken börjat på riktigt.
 
Hade ställt klockan på strax innan sju, tidigt för min del är en riktigt sömntuta. Men detta var första gången på länge som jag verkligen längtatde efter att klockan skulle ringa. En natt som det ländes som jag aldrig somnade, sängen är skön men jag kan bara inte sova. Ja, som sagt är det tunna väggar men ungdomarna här är faktiskt ganska tysta så det är inte det de beror på. Jag hoppas verkligen det blir bättre jag vill ju vara utsövd.

Åt en snabb frukost och sen var vi tvungna att rusa till bussen. Trodde vi hade missat den när vi närmade oss och såg en buss köra förbi. Ingen katastrof egentligen det skulle snart komma en till buss bara att vu skulle komma senare en planerat till hotellet men inte för sent. Men vi hade fel det var inte vi som vara sea det var bussen. Men med stockholm morgontrafik missade vi den saltsjöbanan vi tänkt, det gjorde inget då hann jag köpa en kaffe på press byrån.

Receptions ansvarige Simone tog emot oss men kunde inte stanna länge på grund av sjukt barn, men hon lämnade över oss till katty som visade oss omklädningsrum och dyl. Med svarta finbyxor vit T-shirt och en svart kavaj, låter det färgglatt=P blev jag tilldelad att börja i receptionen i tre veckor. Min handledare blev 18 åriga Nayra som var jättetrevlig hon lärde mig massa saker om hur deras bokningssystem fungerar det blev så mycket att min hjärna kokade över men träning ger färdighet=)

Förmiddagen bara försvann, det var roligt och jag lärde mig mycket. På efter middagen fick jag sätte ihop nya infopärmar till varje rum. På saltsjöbaden finns 140 st så jag blev långt ifrån klar men trodde jag blev färdig med ca 50 st. Men med en timme kvar av dagen kollade jag nogare igenom en informations lapp som skulle sitta i pärmen och då upptäckte jag ett fel. Saltsjöbaden har länge haft problem med att folk rökat påä rummen trots strikt förbud i alla rum och lokaler, därför tar dom nu böter på1500 kr om man gör det. Detta stor längst fram i pärmen med stora bokstäver men det ska också stå under överskriften rökning några sidor fram, där fann jag felet, receptions chefen som gjort lapparna hade missat en liten etta framför 500 både på eng o svenska, 280 papper i papperskorgen och göra om alla 50 st pärmar men men det var bara att börja om. Det jag irriterade mig mest på var miljöförstöringen, dessutom hade det ingen pappersinsamling, allt i samma.

Dagen avslutades med en god tonfisksallad, en halvtimmes träning på springband och nu sitter jag framför datorn och funderar på att lägga mig ganska tidigt, kanske hinner jag somna innan klockan ringer=)


Pussar o kramar

Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv; flytande engelska vore inte fel:p

va bra att första dagen gått bra:) men jobbigt att göra om alla pärmar...

Kram!

2009-02-17 @ 09:22:43
URL: http://humanistensofia.blogg.se/
Postat av: Elin

Skönt att första dagen är avklarad och att den gick bra! Puss

2009-02-17 @ 17:30:46
URL: http://elinskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0