23/2>26/2

Har unte hunnit skriva på länge. Har helt enkelt haft fullt upp=)

Tilllbaka på hotellet efter helgen. Kom dit vid åtta och tog det lugnt. Sprang upp med den allra sista pärmen. Äntligen slipper jag dem. Tur för emelie som slipper dem. Sen fanns det inte mycket att göra. Gick igenom incheck utckeck och skrev upp det viktigaste. Lärde mig även lite annat. Men pågrund av den lugna dagen slutade vi i nogurlunda tid.

Tisdag hjälpte vi till att städa receptionen och den hade nog inte städats på länge våra trasor blev svarta efter bara en kort stund. Nu är det rent o fint på våran arbetsplats. Sen kommmer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde på eftermiddagen. Så tråkigt att det är lågkunjuktur och det är väldigt lite beläggning.

På eftermiddagen tvättade flera tvättar och gick till sängs tidigt.

Onsdag träffade jag Simona som kom tillbaka efter en veckas ledighet. En gulllig tjej som vlle ha deceplin och ordnade genast schema. Jag lärde mig massa av henne. Fick göra inckeckning och kommer mer in i arbetet och bokningssystemet blir allt lättare att arbeta med. Hon var jätte snäll och duktig på att förklara. GJorde även många bokningar.

Kvällen bestod av mer tvätttning träning och så började vi se en film, Apocalypto, en hemska film om maya stammar i krig. Längtar tills vi ska fortsätta titta...

Nu är det torsdag och idag kändes det nästan som jag verkligen var receptionist på saltsjöbaden, svarade i telefon gjorde bokningar och checkade in/ ut gäster dock med lite handledning men det kändes jätte bra. Imorgon är jag ledig och ska passa på att vila ta en promenad och träffa claes o bea för att gå på bio.

Pussar o kramar

Kommentarer
Postat av: Caroline

Man märker av finanskrisen här uppe på vårat hotell med ska du veta. Ta vara på dig och hälsa Emelie!

2009-02-28 @ 11:41:47
URL: http://[email protected]
Postat av: Mamma och My

Snart kommer vi och hälsar på hoppas vi kan bo på ditt hotell då kan det ev, vara lite rea på rummen på grund av finanskrisen.Sanar dig kramar mamma

2009-03-01 @ 14:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0