15/2 09

Hej bloggen..

Denna dagen började vid nio då jag vaknade efter en ganska sömnlös natt, men det var ju första natten borta och den brukar inte bli bra. Jag fixade i ordning mig och sen möttes vi i köket för att göra frukost där inna satt en tjej som vi hälsade på men vi såg nog farliga ut eller något för att hon tog snabbt sin tallrik och lämnade köket. Hon ville inte ha sällskap hetlt enkelt. Frukosten bestod av gröt med banan och en varm kopp te i kylan.

Vi bestämde oss för att ta en promenad, vi hade sett på kartan som vi fick när vi kom hit att det fanns en slinga på ca 2 km, vi villade bort oss när vi gick åt fel håll och antog att flera olika stigar var just slingan som fanns på kartan, men alla slutade vid ett stup, men det var fin utsikt över mälaren ddär massa folk åkte skridskor, det såg jäte mysigt ut=) Efter ett tag hittade vi den riktiga slingan som var märkt med blå skyltar. Vi var ute i 45 min.

Senare åkte vi in till stan, Jag ville ha en kaffe på espresso house också ville vi spendera lite tid. Vi hittade inget espressso house men efter en stund gick vi in på ett italienskt  fik där jag fick min kaffe, emelie drack te. Det var jätte mysigt där inne, det kan hända att vi besöker det fler gånger.
 
Vårat mål för dagen var att hälsa på på hotellet innan praktiken börjar på riktigt i morgon. Vi tog oss dit och en ganska snygg kille som hette christoffer välkomnade oss och vi fick tillåtelse att kika runt en stund. Hotellet var jätte fint med gamaldags inredning. Fantasktisk utsikt över mälaren=) längtar tills i morgon.

Vi stannade och handlade på vägen hem och både jag och emelie bestämde sig för att ha 6 nyttiga veckor i stockholm och fyllde korgarna med frukt och grönsaker mums!

Vi var båda hungriga och lagade mat direkt, Jag åt lax med wook det var jätte gott.

Nu har det kommit fler folk till skolan så nu är det inte lika dött. Väggarna är pappers tunna så det blir nog svårt att sova om några väsnas, men det får man stå ut med det är ju ett internat för ungdomar. Har fått två grannar som heter jenny och ida två tjejer som verkar trevliga. 

Nu har jag hunnit dusha och vi har kollat upp var det finns afrikansk dans. Vi såg båda Du är vad du äter med Sanna Bråding och inspirerades när hon dansade, nu vill vi också testa. Det verkade så kul, även om jag saknar rythm kanske jag kan finna den. Vi var båda trötta efter en dålig första natt och det blir en tidig morgon=) NU ska jag släcka.

GOD NATT PUSSAR 

Kommentarer
Postat av: Elin

Låter som du har det bra gumman! Underbart att kunna följa vad du gör på det här sättet, blir verkligen avundsjuk på den afrikanska dansen:P Vi får höras snart!! PussPuss

2009-02-16 @ 20:10:57
URL: http://elinskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0