Praktik dag 1

Grästorp 14/5 - 08

Även om jag inte skulle börja för än kl 11 på Ronnum var jag tvungen att gå upp kl 06.00 :( jobbigt. ville bara sova vidare men men jag visste att det skulle bli en bra dag. Tog bussen 07.25 till Lidköping för ett tandläkarbesök, det blir ett antal sådana nu när man har en räls i käften hahah...Stressad som faan, skulle med bussen hem igen kl 09.00 för att senare Tjuge i tio hinna med tåget mot Vargön.

Som tur är gick allt smidigt hela vägen fram till vargön:) Det ganska stora minuset på förmidddagen var att röda veckan skulle börja första dagen på praktiken. Gud vad arg jag blev!! Ibland är det jobbigt att vara tjej.,:(

Var i framme vid tio och hade en timme på mig innan jag skulle börja. Ganska skönt att varva ner efter all stress.. Köpte tofsar på ICA som jag naturligtvis hade glömt..Sen myste jag i solen med en glass, jätte gott mmmm :) Så skönt att lugna mina nerver. Bestämde mig för att komma tidigt och presenterade mig på ronnum redan tjuge minuter innan bestämd tid. En receptionist förklarade att min handledare inte skulle komma för än kl 15.00 så jag fick tillbringa min förmiddag med två killar, en kock och en frukostvärd. Jag och den senare dukade upp för lunch, det skulle komma en grupp på elva pesroner och äta. Jag fick servera...det var jätte kul...

Vid lunch  skulle jag gå på toa och då hände det som inte fick hända, dörren gick i baklås :( jag lirkade  o lirkade men dörren ville inte gå upp. Jag visste att ingen skulle höra mig om jag banka för att toan ligger två trappor upp. VAD SKULLE JAG GÖRA ! skulle jag få sitta där till eftermiddagen när det andra tjejerna kom eller vad skulle hända. Efter en stund bestämde jag mig för att lirka en stund till och sen ropa eller banka om ingen hörde mig vad det tråkigaste och ända alternativet att sätta sig på toalettstolen och vänta. Jag hade ju vatten i ella fall.
Men tur för mig gick dörren tillslut upp med mitt perfekta lirkande...SKÖNT att komma ut. Har aldrig varit med om något sådant. Jag började nästan lipa av frustration och jag skämdes jätte mycket.

Eftermiddagen vad jätte rolig. Jag fick duka upp ett bord själv och börja hjälpa till att lägga ut bestick till en femrättesr middag kvällen därpå innan det var dags för hemfärd.

Hela dagen var rolig ch jag lärde mig mycket. OM man lär sig så mycket på en dag. Vad kan jag då om fyra veckor :-) Alla var trevliga. Längtar tills i morgon då ska jag jobba kväll  från 15 till 22..Det ska bli jätte kul.

Önska mig lycka til ! puss


Kommentarer
Postat av: sofia lindström

Hej! fan va hemskt det där med dörren!!! usch jag ryser när jag tänker på det ju... tur att du fick upp den till sist! Va bra att de va bra på ronnum=) pussar på dig

2008-05-14 @ 20:06:23
URL: http://humanistensofia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0