Det är svårt

Jag tycker det är svårt att skriva blogg. Man vill få ut sig allt som hänt, hur  jag än gör så blir mina texter huller om buller. Sakerna som händer får ingen flytande ordning, så det blir roligt att läsa. Hur gör du sofia? Det är svårt att få det intressant när det inte händer så mycket intressant i äns liv. Idag t.ex vad har hänt idag som jag kan skriva om, gissa , absolut ingenting. Gick upp vid tio och har sedan dess legat och jäst i soffan, Kul liv eller vad tycker ni. Jag tycker man ska försöka göra någonting varje dag. Tänker ibland att nu har det gått än dag i mitt liv utan att jag uträttat något. Ska det vara så, man lever bara en gång.

Det två senaste dagarna har jag tillbringat på kolmården. En riktig häftig djurpark. Tycker gorillorna är så coola, de är så lika oss så man nästan inte kan hålla sig för skratt när man står där på andra sidan glaset och tittar. Undrar ibland om djuren verkligen mår bra där innanför? Jag vet ju att det tas om hand jättebera av personalen, men det är att vara instängd jag tänker på.

Den största höjdpunkten under de två dagarna var att se på delfinshowen, jag älskar dessa fantastiska däggdjur. Har alltid gjort det. Det är vackra och så söta. Det är kul att se när delfinskötarna visar upp det som de lärt djuren. Showen var så mäcktig att en och annan tår rullade ner för min kind. Måste simma med delfiner någongång  i mitt liv, min högsta dröm.

Om några timmar ska jag ta tåget till vargön igen, ska jobba ikvälll och i morgon kväll. Efter det har jag inget shema, undra när jag jobbar nästa gång. Just nu bävar jag för att åka iväg, men  när jag väl kommit dit är det jättekul. Men den största anledingen till att jag bävar för det är ångesten över att göra fel. Man har ett stort ansvar över att allt ska bli rätt med penharna. Innan man lämnar jobbert måste man räkna kassanoch räkna så allt stämmer med det man själv tagit betalt för. SVettas och skakar varje gång jag gör det. Hatar om det skulle bli fel. Man vill inte vara skyldig till något fel. Som tur är har det stämt hittils, hoppas det gör det ikväll.

Önska mig lycka til =)  

Kommentarer
Postat av: Sofia

Lycka till gumman:)

Vi måste ses snart! Men du e som sagt välkommen till mig 1/8 ;D kl 18. Ha de bäst nu min underbara ängel!!

2008-07-12 @ 16:28:53
URL: http://humanistensofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0