Längtan

 sawadi - hello - hej

Ännu en skoldag har passerat. Jösses vad det går fort. Är det bra eller dåligt? En ganska svår fråga enligt mig. När man längtar till nått vill man att tiden bara ska rusa fram men om det är precis tvärtom att man inte vill att just den datumen ska komma, då ska tiden gå så sakta så möjligt.  För mig vill jag just nu att tiden ska gå så fort så möjligt. Längtar att komma ut i verkligheten och jobba. Det känns inte som jag lever i en verklighet. Snarare en mellan tid innan allt börjar.

I påsk drar hela familjen till härliga Thailand för femte gången. Så härligt, älskar det landet. Alla är så ärligt vänliga och hjälpsamma. Bonusen är ju det varma klimatet och den så underbara maten. Vilka superlativ jag använder men men landet är ju värt det. Om du inte varit där ännu åk dit. Jag lovar det är värt varända tusenlapp.

Imorgon startar en ny skoldag. Vi ska ha en friluftsdag hela dagen. Syftet är naturkunskap. Vi ska studara djur och växter i havet. Vad kul det låter, tycker ni inte det. Tyvärr ser det inte så bra ut på väderfonten. Vädret menar att det ska bli ihållande regn.

Ni får om ett dygn reda på hur dagen gick. KRAMIZAR

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag vill oxå åka till thailand:P vi får ta o dra dit nångång:D

Hoppas det går bra på frilufsdagen! Puss

2008-08-26 @ 19:06:32
URL: http://humanistensofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0